CHECK IT OUT!

Saturday, April 10, 2010

Mayat berjalan pulang ke rumah


Di Kg Toradja (Indonesia) terdapat satu ilmu yg luar biasa dimana mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. kejadian berlaku disebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit bukau. Jika ada kematian di kg Toradja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai dirumahnya. kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kg dari mengurus mayat tersebut.



windi's Note: 
Betulkah ni? Harap2 ada yang tahu perkara sebenar disebalik gambar ini. Adakah ini cuma penggambaran filem atau orang tertimbus selepas gempa atau apa? Is it really happenend?

10 comments:

PROJEK KELI KANVAS said...

ni kalaw blogwalking time malam...mesti walking terhenti..huhu..

etuza said...

Seram juga ni tau! tak mustahil berlaku di sana. Banyak ganjil berlaku, sebaiknya kita perdalamkan keyakinan pada kuasa Allah sahaja.Usah cepat terpedaya tipu muslihat. Cara sebenar kita amalkan..ya

windi said...

keli: ya betul. saya pun ala2 menyesal juga posting ni cerita. buka blog muka ni jak. tapi mo buang sayang pula.

etuza: ya. klu betul2 kan mmg mainan syaitan la bah ni.

jojie pojie said...

erk ! BETUL KE NI ?

Terry Verry Berry. said...

OMG! seriously seram.
:(

macam betul2 jer tu... heee..kulit dah mengelupas... rambut dah macam tak terurus......

tapi naper pakaian dier cam baru jer tu.. hurmmm

*takut

windi said...

hehehe...mayat toradja tidak di kambus dlm tanah. diorang just kena letak d atas bukit. inside rongga2 bukit (batu kapur)

Arif said...

haiiyooo... betul ka ni??? nmpk mmg mcm mayat da ni... ish... menyeramkan..

sarah shafie said...

aiyyokk..btul ke ni??

windi said...

Arif : tangan dia kecut habis kan.
sarah: kawan i cakap mmg ada ilmu mcm ni.

farysa said...

menakutkan la gmbr tu

Related Posts with Thumbnails