CHECK IT OUT!

Sunday, April 11, 2010

Demi anak bangsaku yang tersayang


Demi anak bangsa yang tersayang, cikgu sanggup harungi lumpur demi kamu...
Semoga kamu tabah menuntut ilmu walaupun serba kekurangan
Jangan main lumpur nanti cacing masuk dalam kaki..oohh..whatever, yang penting kamu happy.

Pembahagian makanan RMT. Walaupun berlumpur, pelajar tetap bersemangat menjamah makanan tambahan

Windi's note: 
Gambar ini adalah ihsan seorang rakan guru yang berkongsi situasi terkini di sekolahnya.

17 comments:

Steward said...

Kesian juga bah mau tingu budak2 sana pedalaman ni.. susah betul dorang mau pegi sekolah. tapi sudah semangat kan.... apa boleh buat, redah jak semua kesusahan tu...

etuza said...

Salam
Kpda pelapis bakal guru, bersedialah mengharung cabaran anda, KPM menitik beratkan pendidikan di pedalaman, penghantaran guru baru dan fress! lagi tu lebih kerap ke pedalaman seluruh sabah.
Alamak! haraplah cepat dpt kemajuan di sekolah tu ya. rasa simpati ni..tau!

Terry Verry Berry. said...

ilmu lebih penting dari segala-galanya..

and pengorbanan guru adalah tidak ternilai ..

terima kasih cikguu!!!
(walaupun kekadang ada cikgu suke pulaukan terry.. :( )

windi said...

steward: sekolah ni tidak jauh dari pekan tapi memang ketinggalan lah infrastruktur dia. kesian budak2.

Etuza: Sekolah ini sudah dapat bangunan baru tapi masalah lumpur masih menghantui. peruntukan bangunan saja. bukan peruntukan kasi simen halaman sekolah.

Thanks for your comments.

akey87 said...

nduk bah..budak2 tu, yg pling kcian cikgu tu taw..tapi, bgus lah, ada jgk cikgu yg camtu...sanggup wat camtu..

windi said...

terry: kesian terry. kenapalah cikgu terry buat macam tu.
akey87 : alah bisa tegal biasa.

ashrafi said...

teringat cerita laskar pelangi.. tapi betul2 terharu tengok perjuangan budak2 tu... kepada pendidiknya... selamat membina anak bangsa...

Kunak Press said...

salam cikgu,
teruskan perjuangan

retro lover said...

cikgunya siap pakai bju kurung lg..mmg tabah..klu sy hari2 pkai suar celoreng ashkar sy pg klas...huhu..sangat kasihan..teringat kisah mak sy pg sekolah dolu2..huhu

Myfrin's story said...

Ooppss..cikgu, hati2 sinsing kain tu ya, haha...Mudah2an sekolah tu cepat siap..kesian bah sama cikgu2 dan murid2 dia..Bab RMT yang paling menyentuh hati..momuromou oku...

Yatre Hayati said...

kesian kanak2 ini..terpaksa berlumpur..semoga mereka tabah dan menjadi manusia berjaya di masa hadpan..amin..

windi said...

ashrafi, kunak press,yatree : THANKS!
rETRO: yakan. ada hati lagi cikgunya pakai formal. semangat betul.
Myfrin: ketawa2 budak makan padahal kaki penuh lumpur.

tehr said...

ada juga yang langsung gagal menyahut cabaran...

tikus yang dah biasa diam dalam guni beras!

windi said...

peribahasa baru ke? hehe..

911 said...

Tahniah kepada guru-guru yang tak pernah patah semangat.

windi said...

tak mampu nak patah semangat bila melihat wajah2 comel mereka.

retro lover said...

windi;itulah..kita dulu rmt seronok ja makn kat kantin..comfortable..cian dak ni..makan sambil berlumpur..huhu

Related Posts with Thumbnails