CHECK IT OUT!

Friday, April 2, 2010

Ibu hampir pengsan terpaksa akur Halimaton mahu berkahwin

 HALIMATON   bertemu ibunya, Normah  selepas kedua-dua pihak 
bersetuju berkahwin.

HALIMATON bertemu ibunya, Normah selepas kedua-dua pihak bersetuju berkahwin (Lihat gambar ibunya merintih dan Halimahton memandang ibunya tanpa perasaan)

 Muka tak ada perasaan. Manusia apa yang boleh buat muka dingin macam tu sedangkan ibunya menangis merintih dan hampir pengsan ?

LANGKAWI: Perbincangan selama tiga setengah jam antara keluarga pelajar, Halimaton Abd Rashid, 15, dengan teman lelakinya, Mohamad Noor Abdullah, 19, di sini, yang berakhir awal pagi semalam, mencapai kata sepakat bersetuju pasangan itu berkahwin dalam tempoh terdekat.

“Perbincangan turut memutuskan supaya Halimaton meneruskan persekolahannya selepas berkahwin dan kedua-dua pihak bersetuju menarik balik laporan polis yang dibuat selain memberi komitmen tinggi untuk memastikan apa yang diputuskan menjadi kenyataan,” katanya.

Sementara itu, Mohd Khairul berkata, beliau akan berbincang dengan bapa Halimaton selaku wali untuk menyelesaikan urusan permo-honan nikah kerana masih di bawah umur (15 tahun) .

Normah (ibu Halimahton) yang hampir pengsan dan terpaksa ditenangkan ahli keluarga berkata, “Mak cik pun dah tak tahu nak cakap apa. Mak cik tidak pernah terfikir keadaan ini,” katanya yang mengaku tertekan apabila Halimaton bertegas enggan pulang ke Baling selagi hasratnya berkahwin dengan Mohamad Noor tidak ditunaikan.
Admax Supports Eco-Living . Click here for 10 easy things you can 
do today to go green!


22 comments:

Kay Nisa said...

eeiii.. budak ni xde perasaan ke ape. x fikir ke mak dia dulu lahirkn n besarkan dia. huhuuu~
smpai hati dia, dengan perbuatan dia, mak dia smpai nangis2 sume, tertumpah air mata mak dia tu, dosah dh dia~
huhuu.. kena jampi ke ape~

Kay Nisa said...

*dosa

Terry Verry Berry. said...

teringat cerita si tenggang.

tak sabar nak tengok apa yng akan terjadi kat Halimatun ni..
biar dia tahu tinggi langit and luas bumi camner..
hidup bukan semua tentang cinta jer..
ilmu, harta kena gak. family jangan dibuang.

tapi.. halimatun ni? semua dia buang sbb nak kasih lelaki tu!
ARGHHH!!

kena mandrem agaknya kot?

windi said...

kena jampi @ mendrem?? i am thinking of dat too.hehe..

Terry Verry Berry. said...

selalunya orang yang kena mandrem perangai diorang camtu kan? macam gadis2 yang kena perderas oleh lelaki2 Lombok di Indonesia..

ashrafi said...

maaasyarakaaatttt...

etuza said...

Salam Windi.

Agaknya lah tu, macam tak ada rasa je, mencuka nampak.
Apabila sayitan membelit sudah tidak nampak kebenaran.
Semoga kita dan anak2 jauh dari sifat merosakkan iman.
Oyes! pcik orang Keningau...

etuza said...

Inilah akibat tak mahu dengar kata nasihat. Hanpone, internet mempengaruhi. Ya Allah mohon jauhilah ..amin ya rabbal alamin.
Sadislah dalam blog ni..kisah menyentuh hati..arrh!!! sakit hati ibunya tu..sian tul..

SlacKerZ said...

dia ni pe hal la.. muka dia mmg macam tu ke. seyes mcm xde prasaan ke.. kne pukau ke pe??

Myfrin's story said...

Mungkin inilah dugaan terbesar yang pernah si ibu lalui dalam hidupnya..semoga anaknya tidak mensia-siakan pengorbanan air mata ibunya..kesian..

Jojoe said...

one day bila dia bergelar ibu,anak buat perangai, mungkin masa tu baru dia tau perasaan ibu dia...syurga di bawah tapak kaki ibu...

windi said...

etuza: o yes! Maktab Keningau dalam kenanganku...

Hairan juga keluarga sebelah lelaki macam seronok je terima menantu.

Terry Verry Berry. said...

tadi terry ader tanya kawan terry..
tentang pukau , sihir dan orang2 LOMBOK..

..budak langkawi tu ada kaitan ngan orang2 lombok tak? huhu..

well..anyway..dia ckp..kalau orang kena sihir/pukau.. keluarga sendiri akan dia abaikan, sebab dah mula penuh dengan unsur2 jahat dlm badan dia.. dia akan memberontak2.. and semua perbuatan dia mcm tidak relevan.. ermnmm~

wallahuallam...

P/S : yes windi! pelik kan? bukan keluarga si jantan tu nak halang.. lagi support bagai nak rakkk lagi..
meluat i uols.. huhuuhu

windi said...

ya terry. Klu kena jampi ppuan sanggup buat apa saja demi si lelaki.
Tapi mgkn si Halimahton ni kes darah muda n pendek akal.

Terry Verry Berry. said...

or maybe that. eee..
windi tawtaw jer la anak2 remaja zaman sekarang...

nanti terry buat entry tentang remaja2 melayu kita ni..
dah tak terkawal dah :( .. huhu..

windi said...

ok juga cadangan tu.

Miecyber @ Sudu said...

Apalah Minah tu fikir semasa ibu dia memeluk dirinya..

windi said...

agaknya"aku nak kawin juga. nothing can stop me even mama".

hijauoren said...

asenye mmg kne mandrem la.. mahkamah syariah jgnlaaaaaa bg kebenaran deme ni kawin.. eeeee ingt kawin ni 'tu' je ke... byk lg nak pk nak oiiiii!! dh kawin nnt tau la..

windi said...

betul tu. kanak2 mana bleh kawin.

jojie pojie said...

anak tak kenang budi ! kurang ajar .

windi said...

kecik2 ada hati nak kawen.

Related Posts with Thumbnails