CHECK IT OUT!

Sunday, May 23, 2010

Siapa sebenarnya SHAHIR AF8

Tak malu nak mengaku, saya sedang kejar rating nih..tengah2 nama Shahir malatoppp! Astro pun sama jugak tau. Tengah2 pelajar2 ni masih panas2 macam goreng pisang panas, Astro dah siap packing CD single diorang nih. Gerenti laku!...Ok, Mari kita siasat siapa sebenarnya SHAHIR nih. Let's go!

NAMA: Ahmad Shahir Zawawi
NAMA PANGGILAN: Shahir
TARIKH LAHIR: 5 September 1988
TEMPAT LAHIR: Hospital Besar, Ipoh, Perak

UMUR: 21 tahun
BANGSA: Melayu
AGAMA: Islam
TINGGI: 168 sm
BERAT:  65 kg
STATUS: Bujang
PEKERJAAN: Pelajar Pusat Asasi, UIA
PENDIDIKAN TERTINGGI: Diploma (Kejuruteraan)

NAMA BAPA: Zawawi Abdullah (54 tahun)
PEKERJAAN BAPA: Guru
NAMA IBU: Mahanum Osman (45 tahun)
PEKERJAAN IBU: Surirumah & pengasuh
ADIK BERADIK: 5 orang (anak pertama)
HOBI: Merancang masa depan
GAMBARAN PERIBADI: Senang percaya orang dan akhirnya senang tertipu & bertanggungjawab
MAKANAN KEGEMARAN: Sotong Pedas
MINUMAN KEGEMARAN: Fresh Orange

MUZIK KEGEMARAN: Balada
PELAKON LELAKI KEGEMARAN: Zulhuzaimi
PELAKON PEREMPUAN KEGEMARAN: Azean Irdawaty
PENYANYI LELAKI KEGEMARAN: P.Ramlee

PENYANYI PEREMPUAN KEGEMARAN: Rossa
FILEM / DRAMA KEGEMARAN: Adnan Sempit & Balqis
FESYEN KEGEMARAN: Nusantara
WARNA: Biru

10 Jawapan Nakal Shahir
1. Jika anda menjadi juara Akademi Fantasia 8 (AF8), Siapakah orang pertama yang anda akan peluk dan apakah perkataan yang bakal diluahkan kepada orang tersebut? Mengapa?

Ayah dan ibu, saya amat merindui mereka dan saya berjaya kotakan janji saya terhadap mereka untuk menjadi juara AF8 kerana ini cita-cita dan matlamat saya sebelum menyertai ujibakat AF8.

2. Sekirannya anda diberi pilihan memilih pasangan hidup dikalangan bintang Akademi Fantasia, siapakah calon yang paling anda mahu jadikan dia isteri atau suami? Mengapa?

Heliza kerana dia mempunyai perwatakan yang sesuai untuk jadi seorang teman hidup yang baik kot.

3. Andaikata suatu hari anda terdampar di sebuah pulau dan ada hanya mempunyai satu orang saja untuk dihubungi. Siapakah orang tersebut? Mengapa?

Ibu, kerana ibu orang terpenting dalam penting saya dan sekurang-kurangnya jika saya tidak lagi berpeluang untuk bertemu keluarga saya dapat menyampaikan salam terakhir buat mereka.

4. Jika anda mahu mimpi yang indah, apakah mimpi yang anda mahukan setiap hari? Mengapa?

Mimpi bercinta dan menjalani hidup bersama Rianti Cartwright kerana saya amat meminati watak dan kecantikan beliau dalam filem Ayat-Ayat Cinta.

5. Apa yang akan anda lakukan dalam masa sehari sekiranya anda menerima wang tunai sebanyak RM100,000. Mengapa?

Beli motor atau kereta impian kerana saya pernah kehilangan motor kesayangan dan saya pasti akan berusha untuk memperolehinya semula.

6. Jika anda diberi peluang untuk temujanji dengan orang yang paling kacak atau pun cantik, apakah konsep kejutan yang anda akan lakukan? Mengapa?

Saya akan bawa beliau ke rumah kanak-kanak spastik dan di situ beliau boleh melihat dan bermuhasabah diri supaya timbul rasa insaf dan syukur bahawa Allah telah mengurniakan kepada beliau kelebihan dan keindahan rupa berbanding orang lain dan semoga beliau tidak lupa diri.

7. Andai kata anda diculik dan penculik tersebut meminta anda memiliah sama ada racun atau pun asid. Apa yang anda akan pilih? Mengapa?

Racun kerana saya lebih rela mati serta merta daripada mati diseksa scara perlahan-lahan.
8. Sekiranya ada nampak seorang lelaki memakai pakaian perempuan, apakah pandangan anda terhadap lelaki tersebut? Mengapa?

Jelik tetapi tidak menghukum kerana dia tidak meminta untuk dilahirkan sebegitu rupa. Mendoakan agar dia diberi petunjuk.

9. Jika seorang artis datang kepada anda dan mengatakan dia menghadapi masalah cinta. Sebagai doktor cinta, apakah nasihat anda sekiranya dia mahu anda menjadi pengganti kekasihnya?

Saya akan menasihati beliau agar tidak terburu-buru dalam memilih pasangan.  Cuba mengenal pasti dahulu latar belakang seseorang itu dan pastikan dia seorang yang baik dan sesuai untuk menjadi pasangan hidup beliau. Jika saya rasa dia seorang yang baik mungkin saya akan cuba menerima beliau sebagai sahabat sebagai permulaan.

10. Mungkinkah anda akan mengundur diri sekiranya anda tahu kerjaya sebagai artis tidak mendatangkan kebahagian selamanya buat diri anda? Mengapa?

Ya, kerana wang atau kemewahan tidak menjanjikan kebhagian duniawi dan ukhrawi. Yang penting kita gembira dan puas dalam mnejalani kehidupan seharian.

 Untuk pengetahuan anda semua SHAHIR ialah bekas ahli kumpulan nasyid SAUJANA yang terkenal dengan lagu 'keluarga bahagia'. pada 2009 Shahir mengundur diri atas komitmen beliau terhadap pengajiannya di universiti. Sebenarnya saya tak perasan pun kewujudan Shahir dalam group tu....atau pada masa tu dia tidak sehensem sekarang kut..

No comments:

Related Posts with Thumbnails