CHECK IT OUT!

Sunday, May 9, 2010

KONSERT AF8 MINGGU KE8

Baru selesai menonton Akademi Fantasia 8. Saya tahu ramai yang sudah  bosan menonton rancangan ini namun..saya tidak begitu. Saya masih meminati rancangan ini kerana ia melibatkan pertandingan menyanyi (my hobby..hehe). Oleh kerana pelajar tinggal 6 orang, saya akan mengulas persembahan mereka satu persatu.

Peserta pertama:
DAUS - Mula2 macam buat lawak bodoh tapi lepas seminit dua best pulak. Suara bagus dan lawak menjadi. Tambahan pula Aznil begitu sporting menari bersama semasa Daus turun ke bawah. I like Aznil.

Peserta Kedua:
AIN - Rambut tak best. Tidak menyerlahkan kecantikannya. Suara OK. Muzik latar sudah mantap. Tak payahla pakai gitar. (SUCI DALAM DEBU)

Peserta ketiga:
IWAN - Muka comel. Suara hensem. Tapi asyik2 toleh Maulana dan Ain. Betul cakap Adlin, pergerakan kurang kreatif.

Peserta keempat:
ADIRA - My favourite: Menari best. Mantapp! Tapi suara teramatlah nyaring dan terjerit2. Macam orang menjerit  nampak ular masuk rumah (Lagu: kitalah bintang). Betul cakap Erra, rock bukan genre ADIRA.

Peserta kelima:
FARINA - Awal2 lagi pengacara siap2 cakap, adakah farina akan terkeluar? Tak pandai simpan rahsia langsung. Kalau ya pun korang tau dia akan terkeluar tak payahlah sebut balik2. Sama kes semasa kakak ADIRA terkeluar, sebelum itu berkali2 Sarimah tanya perasaan Adira sekiranya perkara itu terjadi. Nak buat ala2 kebetulanlah agaknya. The truth is memang Farina yang TERSINGKIR.

Peserta keenam:
MAULANA - My favourite: Suara best! Tapi melankolik sangat tak sesuai dengan outfit yang ala-ala rock. Prop payung lutsinar langsung tak membantu mencantikkan persembahan.

Pengacara:
JIMMY - Kelakar habis tengok serbuk kuih tersembur dari mulutnya. Berkali2. Tak pasti gimik atau takdir. Macam real je..
SARIMAH - No doubt dia memang Pro. 
ADAM - Tarian memang GEMPAK!




3 comments:

ROLLENS said...

rajin ko buat update oo.. tumpang baca ja la ah...hehe... thanks...

windi said...

ngam2 belum ngantuk so buka2 laptop dulu.

gadis borneo said...

hiss...benci sy tu asal part si farina kena buang ada2 sj terjadi...1st, teda penyingkiran berlaku

2nd, undi masuk...kin panas oo...sy mo btul dia tesingkir ...;p

Related Posts with Thumbnails