CHECK IT OUT!

Saturday, May 8, 2010

SELAMAT HARI IBU

Tengah malam tadi saya dikejutkan dengan bunyi SMS. Bimbang ada sesuatu yang tidak elok terjadi, saya bingkas bangun lalu memeriksa inbox. SMS berbunyi

"Ya Allah, wanita yang membaca sms ini adalah seorang ibu yang cantik, kuat, sabar & saya menyayanginya. Kau tingkatkanlah kehidupannya dengan rezeki yang berkat, kau rahmatilah setiap langkahnya dalam mencari rezeki untuk keluarganya. Kau bersihkanlah hatinya..kau kuatkanlah hatinya...kau kuatkanlah imannya..kau peliharakanlah dia dari fitnah. Amin Ya Rabilalamin. SELAMAT  MENYAMBUT HARI IBU. 9 MEI 2010."  sender: Mol Terkini.

Sender itu ialah sepupu saya yang paling saya rapat dan kini bertugas di Kunak, Sabah. Thanks Mol! Dalam keadaan terpisat-pisat saya mengirim semula mesej itu kepadanya sebagai tanda Terima Kasih.

Bercakap tentang hari ibu, SUDAHKAH ANDA MENGUCAPKAN SELAMAT HARI IBU kepada ibu anda atau isteri anda? Jika belum, bak kata Nabil Raja lawak, "Lu pikirlah sendiri.." Ucapan ringkas dengan ciuman dipipi atau sekadar sebuah senyuman sudah cukup untuk meluahkan rasa sayang pada seorang ibu. Seorang ibu yang melahirkan akan dapat menilai kasih sayang anda dengan melihat dua biji mata anda yang memandangnya dengan penuh kasih sayang.

Langit tidak selalunya cerah. Memang ramai 'insan' di luar sana yang tidak sebulu dengan ibu sendiri. Masing2 punya 'history' sendiri dan punya kronologi dalam melayari hidup. Ibu juga manusia biasa. Tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Kita akan memahaminya bila masing2 sudah mempunyai anak sendiri. Sungguh sukar untuk menjadi seorang ibu yang hebat, bijak dan gagah menghadapi segala cabaran. Oleh itu 'maafkanlah kesilapan' Sang ibu. Buang yang keruh ambil yang jernih.

Tanpa ibu, kita tidak wujud di dunia ini (Kecuali Adam dan Hawa). Selemah-lemah ibu, dialah yang bertarung nyawa melahirkan kita di dunia ini. Lupakan hal silam (kalau tak dapat lupa, buat2 lupa) dan pandang ke depan. Esok yang cerah menanti kita. Anak2 perlukan ibu yang baik hati, hebat dan tabah menghadapi cabaran. SELAMAT HARI IBU...

UNTUK ANDA SEMUA, KU UPLOADKAN VIDEO INI. PESANANKU : SAYANGILAH IBU ANDA...


6 comments:

myheliconia said...

Selamat Hari Ibu...

ROLLENS said...

waaa...lagu lama p.ramlee ni best jg dengar klu jarang2 ah...isk2....

windi said...

itulah ba..mengusik jiwa kan.

tehr said...

selamat hari ibu untuk kamu

KELI OH KELI said...

selamat hari ibu untuk semua ibu....

windi said...

tehr,kellie thanks.

Related Posts with Thumbnails