CHECK IT OUT!

Sunday, January 25, 2009

HAPPY CHINESE NEW YEAR TO ALL CHINESE PEOPLE.

Selamat tahun baru cina to all chinese.....One thing yang paling I suke masa chinese new year ni ialah cuti umumnya...ngua ha ha... but seriously I ada sentimental value dengan perayaan nih.. Dulu2 masa I kecil2 dan remaja, bapa I selalu bawa kami jalan2 gi rumah kawan2 cinanya. That's how I spent my childhood during chinese new year.

Oleh kerana kita muslim, kawan2 bapa memang sporting. They served us limau mandarin and gula2 and kuih2/biskut2 made in kedai. Semenjak KFC dibuka di KB, they bought KFC and serve it to their muslim friends.

Yang bestnya, kawan2 my father yang chinese pun segerombolan datang rumah masa Hari Raya Aidilfitri. Sampai I terasa macam chinese new yearlah plak. Walaupun sakit 'kangkab' (tulang rusuk) melayan tetamu tapi kami sangat2 puas hati. 1st thing diorang cari ialah LEMANG buatan bapa I yang lembut, wangi, lazat dan enak...mmmmm.. terhidu2 aromanya...

Last but not least, Happy Chinese New Year and semoga perpaduan kaum dinegara kita sentiasa bercambah dan subur sepanjang masa....adios.

2 comments:

Anonymous said...

Selamat Tahun Baru Cina kepada rakyat malaysia yang berbangsa cina. bagi i, yang bestnya masa tahun baru ni kita akan mendapat price limau mandarin yang paling ditunggu2 setahun sekali. lepas tu father kami akan bawa cucu2 dan anak2nya pergi celebrate ke rumah kwn2 cina. kule pen angpau tau! Sebenarnya yang agak nostalgia, dari i anak sulung hingga la cucu yang paling bongsu memanggil father dengan gelaran Atiea semata2 kerana father kami telah bersaudara dengan kaum cina sejak dulu lagi. Atiea means bapa in chines langguage..

windi said...

ya..panggilan atia ialah bukti paling kukuh how we berasimilasi with chinese around us kan...

Related Posts with Thumbnails