CHECK IT OUT!

Tuesday, August 10, 2010

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN

Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-mubarak kepada semua yang beragama Islam. Tidak sabar rasanya menantikan bulan yang penuh rahmat dan mulia ini. Semasa bulan ramadhan juga hati rasa tenang semacam je..maklumlah..syaitan2 dah kena rantai..lepas tu masing2 nak dapatkan ganjaran pahala puasa di samping menginsafi insan lain yang serba kekurangan dan sering kebuluran..

Ada juga yang tak sabar menanti bulan ramadhan kerana inilah peluang menurunkan berat badan..maklumlah, nak tunggu hari biasa, tak tahan godaan. Masa puasa turun 5 kilo.Pakai baju raya pun nampak cantik je.. Lepas raya, naik 10 kilo...ish ish ish..

Sebentar tadi saya buka Facebook. Ada sebuah pesanan dari seorang sepupu yang bertugas sebagai ustazah. Agaknya baik saya kongsikan bersama pesanannya di sini;
"Bulan PUASA akan menjelang tiba.. kepada sesiapa yang beragama ISLAM faham2 lah. PUASA tu WAJIB bagi yang cukup syaratnya. yang lupa niatny biar sy tolg ingatkan.. NAWAITU SOUMAGHODIN 'AN ADA IE FARDISYAHRI ROMADHONA HAZIHIS SANATI LILLAHHI TAALA. Melayunya.... "sahaja aku barpuasa pada esok hari dalam menunaikan fardhu bulan ramadan pada tahun ini kerana Allah Taala. Selamat menyambut bulan Ramadan Al-Mubarak".
 

4 comments:

Anonymous said...

Nice fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

etuza said...

sALAM APA KHABAR..

Menziarah petang jumaat..selamat berpuasa. Semoga amal kita di terima Allah.

udanggalah said...

Salam...Selamat berpuasa dan Selamat Hari Raya

windi said...

salam..terima kasih sudi tinggalkan komen.

Related Posts with Thumbnails