CHECK IT OUT!

Tuesday, August 24, 2010

Misteri rambut panjang

Bermacam2 topik yang berlegar2 difikiran saya ketika ini. Nak tulis yang mana satu ah..? OKlah, kali ini biarlah saya pilih tajuk yang beza sikit..Ni pasal misteri rambut panjang.

Semenjak dua menjak ni rumah kami  diserang rambut panjang. Mana2 tempat ada rambut. Bawah kusyen, belakang TV, mob lantai..dihujung penyapu tak payah cakaplah. Berselirat! Malam tadi saya berus gigi, tetiba rasa semacam je. rupanya ada rambut panjang berselirat kat berus gigi tu. Macamana saya tak perasan ah? Suami mengadu, buku rancangan mengajarnya ada helaian rambut yang sangatlah panjang. Anak lelaki saya juga mengadu, di dalam kotak pensilnya ada rambut panjang. Anak perempuan saya yang belajar di tadika pun ada beritahu, ada benang hitam dalam begnya. Selepas periksa rupanya rambut panjang! Seramm! Oya, tidak dilupakan..Lauk pauk yang saya masak pun kadangkala terselit rambut hitam panjang!

Kadang2 tengah malam kalau rasa nak pergi tandas, ada masanya kami terserempak dengan gadis berambut panjang paras paha! Hitam lebat pulak tu. Pulak tu pandai melarikan diri masuk kat bilik sebelah. Ada masanya sempat menjeling. Berderau darah..Kadang2 semasa angin bertiup sepoi2 bahasa, kami akan menyaksikan pemandangan rambut beralun2 di tepi pintu. Roh Rapunzel ke apa ni?

Well, beginilah keadaannya selepas sepupu perempuan saya tinggal bersama kami. Dia ada bela something ke? Bukan..Actually dialah pemilik rambut hitam panjang tu! Rambutnya punyalah panjang sampai paras paha. Mak dia tak suruh potong sejak dia tingkatan 1. Sekarang ni dia dah tingkatan 6. Imaginelah dah 6 tahun..Panjang bangat.

Baru2 ni dia mungkin salah pilih syampu. Rambutnya yang mayang mengurai tu tergugur di sana sini. Apalagi, terpaksalah dia menyanggul rambutnya setiap hari. Saya bagi tahu, kalau rambutnya masih gugur sana sini, terpaksalah dia pakai topi chef setiap hari. Kesian dia..tensen dia melayan kerenah kami yang mengambil kesempatan menyakat setiap hari. Lepas ni harap2lah dia cepat jumpa syampu yang sesuai....

5 comments:

Jojoe said...

hahaha... suprise betol... suka gak rambut panjang2 neh...huhuh

tehr said...

wah, ingatkan apa tadi
hehehe

Anonymous said...

hehehe... i loikeeee

Anonymous said...

Ada petua mengatakan "kalau menyikat rambut kena lah menyikat ketika duduk dan jangan sekali-kali ketika berdiri, ini kerana ia melemahkan pokok2 rambut yang boleh menyebabkan gugur" :-)

windi said...

alamak..sy selalu sikat rambut berdiri. agaknya pasal tulah rambut saya pun lemah..

Related Posts with Thumbnails