CHECK IT OUT!

Wednesday, July 7, 2010

Blogku bersawang


Accchooo!! Alahai...banyak betul sawang labah2 bergentayangan di blog saya ni. Rupanya dah 7 hari saya tidak datang menjenguk. Terabai sungguh kau semenjak dua menjak ni kan, Windi's Diary...kesiaaannn...Sangat busy lah lately..Mula2  English camp, lepas tu kursus pengajaran dan pembelajaran English, analisis data ujian, minggu depan ujian excel lagi....dan macam2 lagi.. Nasib baik saya ni rajin menjaga pemakanan, so berat badan tak terjejas langsung....(terus terang je lah ko kuat makan).

Anyway, dah alang2 masuk bab kursus ni, Kadang2 hairan jugak dengan situasi kurang guru terlatih English. Masalah ini telah berlarutan sejak zaman persekolahan saya hinggalah ke hari ini..Tak selesai2 jugak..Still guru terlatih English juga yang kurang. Pada zaman dahulu, semasa saya belajar di maktab perguruan Keningau, bilangan pelajar TESL sangatlah ciput. Kemudian junior baru masuk, Kami langsung tak dapat junior TESL. Bukan kami saja, kawan2 di maktab lain pun serupa. 

Bagaimana hasrat kerajaan  memartabatkan Penguasaan English di sekolah akan berjaya jika tenaga pengajar sangat terhad? Setiap kali kursus BI, muka2 yang sama saja muncul. Opsyen sebenar dua tiga kerat saja. Yang lain, bidan terjun semata2..

Harap2 kilang memproses guru BI akan lebih produktif kerana retorik semata2 tidak akan menghasilkan apa2. Back to basic. Back to reality. We need MORE English teachers! Actions speaks louder than words.

Windi's note: 
Jutaan terima kasih kepada rakan blogger yang masih sudi menyinggah blog ku ini walaupun sunyi sepi dan ditumbuhi lalang...Million thanks...

6 comments:

Unknown said...

windiii :))
rindu sama blog u~ :D.
akak sihatt??

hehe..rutin harian seorang guru..mesti la sibuk kan.. :(
all the best ea.. harap2 semua pergorbanan windi terbalas nanti..insya-allah.. bwee~

P/S : selalu jenguk2 blog windi ^_^

Kak Imun said...

Salam. Windi. Lama sy tunggu u dtg, hehe..Klu u buka kelas tusyen BI, lantik i jadi kerani ya, serius ni, bekerjasama kita, hehe..

anisyazila said...

hah..adapun dia.... patotler senyap..bz upernya..hehehe

akubukanpuitis said...

hehehhe..xpe.. abis da lalang tu sy potong~ =p

windi said...

Thanks pal..

windi said...

kak, itu sudah tentu!!

Related Posts with Thumbnails