CHECK IT OUT!

Thursday, April 2, 2009

Kempunan naik pentas

Pada hari ahad yang lalu saya dan suami ke one borneo pada jam 11.00 am. Sebenarnya pada waktu itu saya sepatutnya berkuliah untuk kursus perlakuan organisasi. Tunggu punya tunggu pensyarah tak muncul2 hingga menimbulkan syak di hati seorang kawan. Si kawan menelefon pensyarah itu dan ternyata dia terlupa bahawa hari ini dia sepatutnya menyampaikan kuliah. Sebaliknya dia mengikut seorang kawan untuk mengunjungi kenduri kahwin di papar. Nak buat macamana lagi? terpaksalah kami berinut..

Memandangkan saya dan suami cuma berdua (anak-anak di rumah dijaga ipar) kami mengambil kesempatan menonton wayang kategori 18PL. Tak rugi rasanya menonton Filem 'taken'. Aksinya padat dan cukup dengan segala rempah ratusnya untuk menjadi sebuah filem box office.

Selepas menonton wayang, kami menonton rakaman Titian Mesra yang dianjurkan oleh RTM Sabah bertempat di dewan mini one borneo (sebelah Rasa Mas restoran). Berduyun2 artis sabah membuat persembahan. Ramai juga yang berbakat besar dan menghiburkan. Mula2 kami berdiri ditingkat tiga. Pengacara menjemput penonton untuk turun ke bawah dan duduk di kerusi. Ramai yang enggan duduk dikerusi depan pentas. Mungkin kerana 'shy2 cat' atau takut kena panggil oleh pengacara untuk aktiviti bersama penonton. Saya tak kisah dipanggil ke atas pentas kerana semasa di sekolah dan maktab dulu selalu juga saya naik kepentas untuk menyanyi atau berlakon (aisehmen..minta puji ooo...). Semasa zaman "menanam anggur" dulu pun saya dan seorang sepupu telah beberapa kali memanjat bukit Studio RTM untuk uji bakat pengacara. Namun memang kami ditakdirkan menjadi guru kerana semasa ujibakat itu ramai sangat yang bagus2 dan kami yang amatur ni pun terpaksa blah..he he he..

Berbalik pada cerita one borneo tadi, saya pun duduklah di atas kerusi penonton didepan pentas. Namun suami saya enggan turut serta. Malu konon. Sanggup dia berdiri diluar dan bersandar didinding sampai sengal2 lutut. Semasa pengacara turun ke bawah mencari peserta untuk ditemuramah, suami menelefon saya berkali2. sampai 3 miss called. Bila saya angkat, kelam kabut dia suruh saya keluar dari situ. Tidak mahu mengeruhkan keadaan saya pun keluar dan bertanya kenapa. Ini jawabnya " Nanti u kena panggil. Saya tidak sanggup tengok u naik atas pentas. Tak biasa..janggal lah..mari kita pulang" ... dan kami pun pulang lah dan angan2 saya untuk naik kepentas yang disuluh spotlight sambil menjinjit hamper tajaan giant, tinggal angan2...he he..om..kuroyon poo...

2 comments:

Kaimun Al said...

Hehe..tidak sanggup tengok isterinya naik pentas tu kira macam segan la kan. Suami saya pula lain kesnya. Oleh kerana saya dah tak tahan lagi dengan acara balapan yang sering tikus2 raikan di atas siling rumah, maka saya minta lah supaya suami saya beli jerat tikus. Dengan harapan kurang lah aktiviti tikus2 ni. Namun saya agak frust bila suami saya tak berjaya menjerat walau seekor pun tikus2 tu. Bila saya siasat rupanya dia gagal gara2 dia tak sanggup menyimpan umpan di jerat itu kerana katanya tak sampai hati bila mengingatkan keadaan tikus yang bakal mati tersepit sebelum sempat makan umpan itu. Lidah saya pun kelu, cuma dalam hati berkata," Om, kuroyon poh.."

windi said...

ha ha ha...lain kali pakai gam tikus bah..berkesan tuh. dia kesian bila teringat tu tikus x sempat menunaikan hajat terakhir ba tu..

Related Posts with Thumbnails