CHECK IT OUT!

Monday, September 13, 2010

Pembunuhan Sosilawati Lawiya


Saya sangat terkejut dengan berita kehilangan beliau kerana beliau adalah seorang tokoh perniagaan yang super duper berjaya dan sangat dikenali ramai. Malah kefemesannya semakin mencanak2 selepas berkahwin dengan NASH yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Secara peribadi saya sangat menyanjungi Datuk Sosilawati.

Namun bila terdengar berita kehilangannya, hati ini tega menebak bahawa dia bakal dibunuh. Mengapa? kerana seorang wanita seberjaya dan sekaya raya beliau selogiknya diulit dengan rasa iri oleh pesaing businessnya ataupun keirian hati untuk memiliki hartanya yang berkoyan2. Dugaan saya ternyata benar apabila mayat rentung ditemui dan polis mengagak motif pembunuhan ialah persaingan perniagaan. Cuma saya silap meneka pembunuhnya...Ciss...orang tu takda kaitan langsung!
Semoga pembunuh sosilawati dan juga 3 orang yang turut dibelasah dan dibakar, akan menerima balasan setimpal! Hukuman gantung pun molek kut..Menurut Harakah Daily, polis diminta mempertingkatkan sistem siasatan. Menurut Windi's Diary pula, orang awam pun kena bekerjasama dengan polis kerana menurut seorang kawan saya (mak polisi), sepasang selipar Jepun pun boleh kita jumpa jika ada maklumat orang ramai. Make sense jugalah kan.. (word of the day: menurut)

Akhir kata semoga keluarga mangsa bersabar menempuh dugaan dan semoga roh mangsa ditempatkan dikalangan roh orang2 yang diberkati Allah SWT. Amiiinnn...

p/s: Siapakah agaknya Peguam bergelar 'datuk' yang bertanggungjawab mengarahkan orang2nya membelasah dan membakar Datuk Sosilawati, pegawai cimb, pemandunya dan peguam peribadinya? 

6 comments:

abigemok said...

harapnya dalang disebalik kejadian ni ditangkap dan dihukum seberat beratnya..

Kyuubi

Unknown said...

apa dah jadi di negara kita ni kasian jg dia ni..ngeri di bunuh..rohnya aman ka tu arh!!..wallahualam

Unknown said...

takziah keluarga mangsa..
sadis2..huhu

Anonymous said...

pasal hindu barua sorang tu,,,melayu semua tak puas hati,,,bak kata pepatah darah dibayar dengan darah....jahanam tull...

azieazah said...

Kebenaran pasti ada, keadilan pasti dapat ditegakkan.

Alfatihah.
Takziah kepada keluarga mangsa.

Anonymous said...

good points and the details are more precise than somewhere else, thanks.

- Norman

Related Posts with Thumbnails