CHECK IT OUT!

Friday, January 22, 2010

Jalan2 cari makan

Lama sudah tidak pijak KK..lebih tepat, 1Borneo, paling tepat tengok wayang. Setelah 5 tahun berulang alik ke KK setiap minggu (kuliah), saya dan suami memutuskan untuk mencuba dunia baru..menikmati hujung minggu di rumah, mengemas, melipat kain, membasuh, masak sedap2 n paling penting 'save' bajet.

2010 ini, kami belum lagi menjejakkan kaki ke KK. We did it! Semua rancangan berjalan lancar..tapi ada kisah di sebaliknya. Kalau sudah rutin, memang susah membiasakan diri dengan situasi baru. Kami sangat gembira kerana berjaya menamatkan pengajian namun rutin perjalanan itu masih menghantui kami. Setiap minggu anak-anak akan bertanya, "mama, babah, bila kita pergi KK?" Yasmin (my 4 years old daughter) sesekali meluahkan perasaan pada abangnya 'Bang, lama sudah kita tidak tengok wayang kan..." Bangun saja dari tidur, Ecad (my son) kadang2 termenung..rupanya membayangkan keseronokan berlari-lari di 1Borneo.

Dek kerana kasihan dengan mereka ( dan diri sendiri..hehe) maka rancangannya esok kami akan membawa anak2 ke tempat yg mereka sukai. Lagipun Leno Tuaran telefon saya kelmarin. Sandal yang saya order sudah sampai. modern Granite pun telefon juga suruh sain SESB agreement. Bah, OKlah tu..kira bermanfaat juga perjalanan kami..walaupun esok bukan 25 Januari....

4 comments:

Kak Imun said...

Aquarium besar di 1Borneo belum lagi siap kan. Kalau dah siap, ikan apalah agaknya yang diorang simpan situ ya, hehe..

windi said...

harap2 duyung yg lawa mcm maya karin

Unknown said...

Janganlah segan segan turun ke KK dan pusing-pusing di UMS, syok juga sekali sekala terkenang kenang kisah semasa belajar di UMS. P/s: Saya pernah tersenyum sendiri teringat kisah-kisah di UMS.

windi said...

ya zarinah..kenangan kuliah sukar dilupakan..i miss my friends...

Related Posts with Thumbnails