CHECK IT OUT!

Thursday, December 24, 2009

Mengecat rumah

Hari ini saya dan suami mengerah segala kudrat yang ada untuk mengecat dinding rumah yang sudah kusam dan dipenuhi lukisan Picasso anak2ku. Warna yang kami pilih ialah 'candle light'..ala2 warna cahaya lilin gitu..anak2 tumpang seronok. Tengah sibuk memunggah itu ini, suami menerima SMS bahawa pakciknya meninggal dunia akibat sesak nafas di Landung Ayang, Kudat. Suami bergegas ke Kudat bersama kakaknya dan Ecad (my son).

Saya meneruskan perjuangan mengecat. Bab mengecat bukan satu masalah buat saya kerana saya berpengalaman luas dalam hal ini. Setiap kali menjelang Hari Raya, inilah aktiviti kami sekeluarga (bapa dan adik beradik). Mengecat rumah dengan warna putih. Walaupun penat dan lapar namun bila aktiviti ini dilakukan bersama-sama keluarga, terasa seronok pula. Surat khabar terbentang disetiap sudut rumah dan tangan bertompok dengan cat. Ada yang menggunakan roller dan ada juga yang menggunakan berus cat. Masing-masing memuji kepandaian diri mengecat. Ada masanya kami sama-sama mengeluh bila leher terasa kejang memandang ke atas semasa mengecat siling. Bila azan berkumandang, masing-masing 'mengganyang' hidangan di atas meja.

Bila suami saya pulang dari kudat, dia terkejut melihat rumah yang sudah 60% bercat. Dia langsung tidak menyangka saya mampu mengecat secepat dan sekemas yang dilihat (amboiii..angkat bakul nampak). Suami saya rasa agak tercabar lalu menunjukkan  juga 'skill' nya mengecat. Saya terkinum2 (senyum2) dan berkata " You have to accept it..painting is my life" suami membalas " my life2 konon..pigi buat kupi!"..


3 comments:

Kak Imun said...

Bakat terpendam kita bah tu,hehe..

windi said...

bakat yg diaplikasi setiap tahun sblm rumah terbakar..huhuhu..

Anonymous said...

I blog quite often and I really thank you for your content.
This great article has really peaked my interest. I will book mark your site and keep checking for new information about once per week.
I opted in for your RSS feed as well.

Here is my webpage: Psn Code Generator

Related Posts with Thumbnails