CHECK IT OUT!

Friday, December 18, 2009

Malaysia juara Bola Sepak Sukan Sea.

Hari ini saya sangat gembira menyaksikan kemenangan Malaysia menentang Vietnam 1-0 dalam perlawanan Bola Sepak sukan SEA Laos. Saya bukannya minat sangat dengan bola sepak tapi bila melibatkan pasukan negara, memang saya pandai 'terminat'. Mungkin semangat kebangsaan yang tebal kut.. Sebenarnya ada beberapa perkara menarik (bagi saya) yg ingin saya coretkan di sini:


1) Aidil Zafuan memang hensem. Untung Rita Rudaini.
2) Muka pemain Vietnam macam muka orang Kg Bolobog.
3) Gol Keeper Malaysia memang best! Very tricky sampai dapat kad kuning. Janji menang.
4) Kenapalah jurulatih vietnam tidak tukar Gol keeper mereka yang da terkehel bahu tu. Kan dah bolos..Dulu2 kalau saya (sebagai keeper) sepak angin pun cikgu tukar..inikan pula terkehel bahu.
5) Vietnam gol sendiri..kesian..Jangan saja pemain tu bunuh diri sudahlah..tidak pun, kena bunuh.
6)Semua pemain Malaysia boleh diharap. Siapa2 masuk padang, pastinya menyuntik semangat pada rakan2 yang kepenatan di Padang.
7) Pemain2 Vietnam kelihatan 'down' semasa Golkeeper mereka yang terjengket2 dan menyeringai menahan sakit, masih dikekalkan dalam permainan.
8) Bangga sungguh melihat pemain Malaysia rajin kejar bola dan tidak mengharap kawan saja terutama pemain India sorang tu..lupa nama. Guru kut nama dia.
9)Pertahanan Malaysia memang best. Susah tembus terutama Aidil dan Nasdiq. Pandai tackle bola. Walaubgmnpn Malaysia hampir bolos akibat terleka seketika selepas berjaya menjaringkan gol.
10)Drama2 pemain Vietnam tidak mampu memperdayakan pemain Malaysia. Mereka maintain emosi dan mungkin belajar banyak semasa perlawanan pertama mereka  yang 'hampeh' semasa menentang vietnam.

Overall, Tahniah Malaysia!! Malaysia Boleh! Demikianlah catatan saya yang mempunyai pengalaman bermain Bola Sepak semasa di Darjah 6. Sekian, Terima Kasih.

2 comments:

Kak Imun said...

Walaupun pengalaman cuma semasa di darjah enam, tapi masih boleh menghayati game,hehe..

windi said...

itu sudah tentu..hehe

Related Posts with Thumbnails