CHECK IT OUT!

Monday, September 24, 2012

Shila Amzah di mercu kejayaan

Unik Sungguh pakaian Shila kan..She looks gorgeous!

Shila Amzah mengharumkan nama negara apabila berjaya memenangi pertandingan nyanyian peringkat antarabangsa Asian Wave 2012 di Shanghai, China. Shila berjaya menewaskan penyanyi dari China, Korea Selatan, Singapura, Thailand dan India. Shila menyanyikan tiga buah lagu iaitu Gemilang (lagu popular Jaclyn Victor), Grenade (lagu nyanyian Bruno Mars) dan sebuah lagi dalam bahasa Mandarin ketika pertandingan akhir berkenaan.

Pada pusingan pertama Asian Wave 2012, Shila telah menyanyikan lagi penyanyi Adele, Set Fire to the Rain dan pada pusingan kedua dia mengalunkan pula lagu penyanyi Taiwan, Lee Hom iaitu Forever Love yang telah menarik perhatian juri dan komposer terkenal China, Eric Moo. Asian Wave merupakan pertandingan peringkat Asia Pasifik untuk mencari penyanyi bertaraf bintang yang mewakili negara masing-masing.

Shila merupakan antara penyanyi yang paling berusaha keras untuk berjaya. Dia berkali-kali menyertai pertandingan nyanyian di tanahair dan hampir-hampir menjadi juara semasa pertandingan One in a million. Namun dia terpaksa akur dengan sokongan peminat terhadap gadis biasa (Ayu) kelahiran Sabah. Selain itu shila juga telah berkali-kali muncul di kaca TV untuk persembahan konsert dan acara mega. Malahan dia tidak ralat untuk berkali-kali menyanyikan lagu artis lain yang lebih gah namanya di persada seni.

Akhirnya pertandingan Asian Wave ini telah menjulang namanya dimercu! Setelah berkali-kali mencuba akhirnya Shila berjaya membuktikan bahawa dia mampu melakukan yang terbaik dan dikala ini saya kira dia sedang menikmati kemahsyuran dari kemenangan itu. Dia layak kerana dia sememangnya telah berusaha amat keras untuk menggapai bintang. Tahniah SHILA!! 

p/s: Bestnya kau Shila...Dapat jumpa Alan Tam, legenda artis Hong Kong 90 an..

2 comments:

Kak Imun said...

Tahniah jg buat Shila. Suara dan bakatnya memang bagus. Alan Tam, drama2 dia dulu selalu kita tonton di TV2 kan, he3....

windi said...

alan tam, andy lau, leslie cheung..hehe

Related Posts with Thumbnails