CHECK IT OUT!

Saturday, December 20, 2014

Ragam anak-anakku

Perbualan saya hari ini dengan my son, Irsyad Ilham (11 tahun) kitaorang panggil dia Ecad:

ECAD: Mama, apa nama doktor di Klinik Saijan tu?
SAYA:  Doktor Saijan.
ECAD: OOO...jadi doktor di Polyclinic tu namanya DR POLIKILINIK?
SAYA: hahaha..bukanlah. Dr Saijan tu pemilik Klinik Saijan. Polyclinic tu nama klinik saja,                           tapi doktornya ramai.
ECAD: OOOO...


Perbualan saya tahun lalu dengan my daughter, Yasmin Syamini (7 tahun masa tu) kitaorang panggil dia Amin. Masa tu kami tengah jalan-jalan kat shopping mall.

Amin: Mama..kayanya Datuk Salleh kan..
Saya:  Kenapa Amin cakap macam tu?
Amin: Sebab semua kedai di sini kepunyaan dia.
Saya:  Macamana Amin tahu?
Amin: Semua kedai ada nama dia.
Saya:  Mana ada nama Datuk Salleh di semua kedai.
Amin: tuuuuu....yang itu lagi...kedai itu lagi...(menunjuk kebeberapa arah).
Saya:  Owh..cuba eja nama Datuk Salleh?
Amin: SALE.

3 comments:

zie said...

hahaha..lawa la amin..nasib baik bukan salleh talasemia

windi said...

yang tu salleh taiko..hehe

abigemok said...

Bijak betul! :)

People Become Millionaire Overnight With Cryptocurrency

Related Posts with Thumbnails